Sunday, June 24, 2007

ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑ

Φίλη / φίλε χαίρε,

Ευχόμαστε το ταχύτερο δυνατόν την πλήρη αποκατάσταση, με την συμβολή της επιστήμης και των γιατρών, της υγείας του κ. Χριστόδουλου, όπως και του κάθε ανθρώπου.

Η αρρώστια όμως του κ. Χριστόδουλου (όπως και κάθε περίπτωση αρρώστιας ιερωμένου ή καλόγερου) αποδεικνύει και την "εισπρακτική" θρησκοληψία που υποδαυλίζει το ιερατείο στην Ελλάδα (όπως και σε ανάλογες χώρες).

Καμιά προσκόμιση στον ασθενή οποιασδήποτε θαυματουργής εικόνας, ή κανένα τάμα προς κάποιο άγιο, ούτε κανένα ευχέλαιο, ή κάποιος εξορκισμός από αυτά που προτρέπει ή αποδέχεται η εκκλησία κατά τα δόγματα της, να κάνει ο πιστός προκειμένου να γίνει καλά, δεν είδαμε στην περίπτωση της ασθένειας του κ. Χριστόδουλου.

Κανείς, ούτε ο ίδιος, ούτε κάποιος άλλος εκκλησιαστικός παράγοντας, ιδίως όσοι ιεράρχες προΐστανται σε εκκλησίες που φιλοξενούν θαυματουργά αντικείμενα, εικόνες κλπ, δεν σκέφτηκε κάτι από τα παραπάνω, γιατί δεν τα πιστεύουν πραγματικά, και αποδέχτηκαν την αποκλειστική για τις αρρώστιες αρμοδιότητα της ιατρικής επιστήμης. (Είναι κατά το χριστιανικό δόγμα διαφορετική η αιτία και η αντιμετώπιση της αρρώστιας των ιεραρχών-κληρικών από την αρρώστια των πιστών του ποιμνίου; Αν ναι, για ποιο λόγο άραγε;). Γιατί λοιπόν στους πιστούς υποδαυλίζουν αντί να καταγγέλλουν την ιαματική θρησκοληψία των ευχελαίων, εξορκισμών, θαυματουργών εικόνων κλπ; Αν βέβαια κάποιος θα είχε την αντίρρηση λέγοντας, δεν χάνουν τίποτα να του πάνε και μια θαυματουργή εικόνα, ας αναλογιστεί πως θα σκεφτούν πολλοί. «Αφού δεν έκανε το θαύμα στο αρχιεπίσκοπο σε μένα θα το κάνει;» Έτσι όμως θα κλονιστεί η θαυματουργός-ιαματική προσδοκία από τις θαυματουργικές εικόνες, και έτσι τα έσοδα από τις θαυματουργικές εικόνες θα πέσουν, όπως θα διαγνώσουν οι ταμιακώς υπεύθυνοι των θαυματουργών εικόνων.

Περίεργο όμως που οι διάφοροι άγιοι που διαπαιδαγωγήθηκαν στο «δωρεάν λάβατε δωρεάν δώτε» δεν εκδηλώνουν ποτέ την δυσφορία τους για την, στο όνομα τους, εισπρακτική θρησκοληψία.

Παλιότερα μάλιστα ο ίδιος ο κ. Χριστόδουλος για να υποδαυλίσει την θρησκοληψία με τον φόβο της αρρώστιας, είπε ότι η αρρώστια είναι εκδήλωση της δυσφορίας του θεού προς τον άνθρωπο, (που φυσικά αμβλύνεται με την "δωρεάν" μεσολάβηση του ιερατείου), όπως επίσης και ένας άλλος μητροπολίτης είχε δηλώσει με αφορμή το τσουνάμι οτι, αποτελει η κάθε θεομηνία εκδήλωση της απαρέσκειας του θεού προς το ανθρώπινο είδος !.

Το μήνυμα γίνεται με την ευκαιρία των παρακάτω μηνυμάτων που έλαβα από τον καθηγητή μαθηματικών σε πανεπιστήμιο των ΗΠΑ Φιλάδελφο Νεοκλή, (ο οποίος υπερασπίζεται και τον επιστημονικό τρόπο ερμηνείας του κόσμου στην ιστοσελίδα του:
www.geocities.com/infroussos/ ) και από τον AMPHIKTYON, απόστρατο ανώτατο αξιωματικό.

Αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε για την πρόοδο της Ελλάδας μέσα στο όλο και περισσότερο ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον που απαιτεί πολίτες με ικανότητες στηριγμένες όσο το δυνατόν περισσότερο στην επιστημονική γνώση, βλέποντας το τύπο ανθρώπου που διαμορφώνει η θρησκοληψία που επικρατεί(που δυστυχώς για ιδιοτελείς σκοπούς ανέχονται ή και προωθούν κι’ άλλοι εκτός του ιερατείου, όπως πολιτικοί κυρίως των μεγάλων κομμάτων, τοπική αυτοδιοίκηση, δημοσιογράφοι και «εκκλησιαστικός τουρισμός») κυρίως λόγω ταύτισης κράτους εκκλησίας, πρέπει να προωθούμε κάθε τι που συμβάλλει στην εξάλειψη της θρησκοληψίας των θαυματουργών εικόνων, λειψάνων, «τίμιων» ζωνών, εξορκισμών κλπ.(άλλωστε άλλο είναι η θρησκευτικότητα και άλλο η θρησκοληψία), συμβάλλοντας στην προώθηση του ορθολογικού τρόπου σκέψης και του διαχωρισμού κράτους εκκλησίας, χωρίς καμιά ιδιοτέλεια ή ιδιώτευση(του συμφωνώ, αλλά εγώ έχω τα δικά μου προβλήματα) . Ο ορθολογικός τρόπος ερμηνείας των φαινόμενων φύσης και κοινωνίας, αποτελεί την μόνο ελπίδα για την Ελλάδα αλλά και για όλη την ανθρωπότητα.

Το να λαμβάνει μηνύματα κάποιος και σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση με τις δικές του απόψεις, μόνο καλό κάνει, γιατί αν η επιχειρηματολογία των μηνυμάτων είναι κακή ενισχύει την δική του άποψη, αν όμως ή επιχειρηματολογία είναι ισχυρή μόνο όφελος θα έχει, αφού η συνέχιση υπεράσπισης απόψεων λαθεμένων είναι πάντα αρνητικό χαρακτηριστικό των ανθρώπων.
Θα είμαι ευγνώμων, όπως πάντα, σε όποιον μου διαψεύδει τις απόψεις μου ή αυτές που προωθώ και τις οποίες αλλάζω ακαριαία όταν με οποιονδήποτε τρόπο πειστώ για το λάθος των απόψεών μου.
Είναι ευπρόσδεκτη κάθε σύντομη άποψη για το παραπάνω μήνυμα, που μπορεί να καταχωρηθεί και στο Blog: http://epikouros2007.blogspot.com/ ώστε να διαβαστεί από όποιον ενδιαφέρεται και για τις απόψεις άλλων για το θέμα.

Αν παρ' ελπίδα ενοχλώ με τα μηνύματα που σου στέλνω, με ένα μήνυμα με ένδειξη
τουλάχιστον στον θέμα "DIAGRAFH APO LISTA" θα πάψει η αποστολή μηνυμάτων με ένα επιβεβαιωτικό μήνυμα περί της διαγραφής. (Αν σε λίγες μέρες δεν υπάρξει απάντηση θα οφείλεται σε μη λήψη του μηνύματος για τεχνικούς λόγους).

Αν συμφωνείς με τον σκοπό του μηνύματος προώθησε το σε όσους μπορείς.

Οδυσσέας Επικουρίδης Μαθηματικός
_________________________________________________________________

----- Original Message ----- From: "Ioannis M. Roussos" Iroussos@gw.hamline.edu


To: Cc: .........................

Sent: Tuesday, June 19, 2007 7:53 PM

Subject: AS0ENIA TOY ARXIEPISKOPOY

AGIOI AN0RWPOI THS ARXIEPISKOPHS A0HNWN KAI PASHS ELLADOS!TWRA POY O ARXIEPISKOPOS EINAI AS0ENHS, KATA TA FAINOMENA BAREWS, EXETE TA EKSHS APOTELSMATIKA MESA GIA NA TON KANETE AMESWS KALA:1) NA TOY KANETE EYXELAIO (EYAGGELIO MARKOY KAI KA0OLIKH EPISTOLH IAKWBOY)2) NA TON PATE STHN THNO3) NA TOY FERETE THN EIKONA THS PANAGIAS THS IEROSOLYMHTISSAS.KLP.GIATI DEN XRHSIPOPOIHSATE AYTA TA APOTELESMATIKOTATA MESA TA OPOIA TA XRHSIMOPOIEITE SYNEXEIA GIA TON KOSMAKH;TI PERIMENETE KAI TON TREXETE STA NOSOKOMEIA KAI STOYS GIATROYS POY TON KOBOYN KAI TON RABOYN;MA KALA KSEXASATE THN 0RHSKEIA SAS KAI TA 0AYMATA SAS KAI PREPEI NA SAS TA YPEN0YMISW EGW;;;ELPIZW TWRA NA ENERGHSETE AMESWS

0A ANAMENW NEOKLHS FILADELFOS

__________________________________________________________________

WE PRAY FOR THE LIFE OF THE ARCHIBISHOP CHRYSTODOULOS AS A HUMAN BEING AND WISH FOR HIS QUICK RECOVERY.

BUT WE HAVE TO COMMENT THE CONTRADICTIONS OF THE CHRISTIAN RELIGION.

WE AGREE WITH THE SELECTED METHOD FOR THE ARCHIBISHOP TO BE RELIED UPON THE HOSPITAL, THE DOCTORS AND THE SCIENTIFIC TREATMENT OF HIS HEALTH, AND NOT TO THE MIRACLE, HOLY ICONS, RELICS, MUMIES, HOLY BELTS, HOLY TEETHS, BONES, HOLY CLOTHS, HOLY WATER , etc etc etc.
NOR HE RELIED ON THE JOSHUAH PRAYERS FOR HIS RECOVERY .
WHY? EITHER BELIEVE OR NOT BELIEVE .
IN THE FIRST CASE WE ASK THE HOLY BISHOPS:
WHY THEY PERMIT THE CLERGY AND THEMSELFS TO PROJECT THE MIRACULOUS ATTITUDE OF THE ABOVE ITEMS AND PROSELYTIZE THE SIMPLE AND UNEDUCATED PEOPLE TO THE DARKNESS AND DESTRUCTION OF THEIR HEALTH ? IS IT HONEST AND ETHICAL ?
AT LEAST THEY HAVE TO STOP THIS HYPOCRICY, AND THE TRADE OF HOPES FOR THE BELIEVERS .
THEY HAVE TO STOP THE BLACK MARKETS OF THE JOSHUAH AND THE SLAVERY OF THE PEOPLE.
BUT BEFORE THEM THE STATE SHOULD BE SEPARATED FROM THE RELIGION.

AMPHIKTYON
----- Original Message -----
From:
pyrigenes
To:
Polydoros Polydoropoulos
Sent: Sunday, June 24, 2007 10:34 AM
Subject: The sick Chrysodoulos

Its a pity that someone is sick, but the case of the archbishop is different.

Why did he not seek help from all those miracle performing ikons, relics, mumies, holy belts, holy teeth, holy bones holy cloths etc etc? Where is his master joshuah ? Does not help even the chief of the slaves.
The matter must be raised to the public conscience. They should understand their foly in going to those items seeking miracles
which never happen and wasting good money and time. It is the great deception and exploitation.
Especially the case with Tenos and a few similar places, and the procession with military honours of ikons and mumies.

Someone should do something about it if not already done.

5 comments:

amigas said...

Όταν ο Ρωμαίος εκατόνταρχος συνάντησε στον δρόμο τον Χριστό και του ζήτησε να

θεραπεύσει την βαριά άρρωστη κόρη του, ο Χριστός ανταποκρίθηκε θετικά και

ετοιμάστηκε να ξεκινήσει για το σπίτι του για να προχωρήσει στην θεραπεία. Τότε

όμως ο εκατόνταρχος τον σταμάτησε και είπε κάτι που εξέπληξε και τον ίδιο τον

Χριστό:"Δεν χρειάζεται να έρθεις στο σπίτι μου για να την θεραπεύσεις. Εφόσον

θέλεις να την θεραπεύσεις, θεωρώ οτι αυτό θα γίνει και χωρίς την άμεση παρουσία

σου!" (ΟΚ επιφυλάσσομαι για την απόλυτη ακρίβεια των παραπάνω. Απλά γράφω οτι

θυμάμαι σχετικά απο το αντίστοιχο ευαγγέλιο. Πιστεύω πάντως οτι μετέφερα σωστά το

νόημα απο τα αντίστοιχα εδάφια).
Αντιστοίχως και με την περίπτωση της ασθένειας του Χριστόδουλου, αν ο Θεός θέλει να

τον θεραπεύσει, θα το κάνει. Ο Χριστόδουλος (και όλοι όσοι θέλουν να γίνει καλά)

πρέπει απλά να το ζητήσουν απο τον Θεό.
Οι μεταφορές εικόνων και λειψάνων γίνονται για να διευκολύνουν την πρόσβαση των

πιστών σ'αυτές και όχι για να διευκολύνουν την πρόκληση κάποιου θαύματος.

Κωστής said...

Και όμως, του έφεραν λείψανα αγίων στο νοσοκομείο: «Οι συγκινήσεις του Χριστόδουλου ήταν αλλεπάλληλες. Δεν κατάφερε να συγκρατήσει τα δάκρυά του, όταν ο μητροπολίτης Εφραίμ τού έφερε από την Αίγινα τα λείψανα του Αγίου Νεκταρίου. Ο αρχιεπίσκοπος καταφανώς συγκινημένος τα προσκύνησε, όπως και τα λείψανα του Αγίου Λουκά Συμφεροπόλεως, που μεταφέρθηκαν από ακόμη μακρύτερα.» (http://ideografhmata.gr/forum/viewtopic.php?f=6&t=1678)

Οπότε καλή η κριτική σας στην υπερβολή ορισμένων θρησκόληπτων, αλλά μη διαστρεβλώνετε τα γεγονότα για να αποδείξετε αυτό που θέλετε!

expaganus said...

Μα και βέβαια του έφεραν άγια λείψανα, και προσευχές γίνονται πολλές. Από την άλλη, αν ο κ. Ρούσσος ήξερε καλά την Αγία Γραφή και την είχε μελετήσει όπως λέει στη σελίδα του, θα ήξερε ότι ήδη από τη Σοφία Σειράχ (εποχή Παλαιάς Διαθήκης) εξαίρεται ο ρόλος των γιατρών και της επιστήμης, και τονίζεται ότι κι αυτούς ο Θεός τους έχει φτιάξει και πρέπει να αναζητάμε τις υπηρεσίες τους.

Για όποιον δεν το γνωρίζει, ιδού τα εδάφια:

"ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΛΗ

1 ΤΙΜΑ ιατρόν προς τας χρείας αυτού τιμαίς αυτού, και γαρ αυτόν έκτισε Κύριος• 2 παρά γαρ Υψίστου εστίν ίασις, και παρά βασιλέως λήψεται δόμα. 3 επιστήμη ιατρού ανυψώσει κεφαλήν αυτού, και έναντι μεγιστάνων θαυμασθήσεται. 4 Κύριος έκτισεν εκ γης φάρμακα, και ανήρ φρόνιμος ου προσοχθιεί αυτοίς. 5 ουκ από ξύλου εγλυκάνθη ύδωρ εις το γνωσθήναι την ισχύν αυτού; 6 και αυτός έδωκεν ανθρώποις επιστήμην ενδοξάζεσθαι εν τοις θαυμασίοις αυτού• 7 εν αυτοίς εθεράπευσε και ήρε τον πόνον αυτού, 8 μυρεψός εν τούτοις ποιήσει μείγμα, και ου μη συντελέση έργα αυτού, και ειρήνη παρ ‘ αυτού εστιν επί προσώπου της γης.-"

expaganus said...

Ίσως πρέπει να δώσω και τα υπόλοιπα εδάφια:

"9 Τέκνον, εν αρρωστήματί σου μη παράβλεπε, αλλ' εύξαι Κυρίω, και αυτός ιάσεταί σε. 10 απόστησον πλημμέλειαν και εύθυνον χείρας, και από πάσης αμαρτίας καθάρισον καρδίαν. 11 δος ευωδίαν και μνημόσυνον σεμιδάλεως και λίπανον προσφοράν ως μη υπάρχων. 12 και ιατρω δος τόπον, και γαρ αυτόν έκτισε Κύριος, και μη αποστήτω σου, και γαρ αυτού χρεία. 13 έστι καιρός ότε και εν χερσίν αυτών ευοδία• 14 και γαρ αυτοί Κυρίου δεηθήσονται, ίνα ευοδώση αυτοίς ανάπαυσιν και ίασιν χάριν εμβιώσεως. 15 ο αμαρτάνων έναντι του ποιήσαντος αυτόν εμπέσοι εις χείρας ιατρού."
Όπως βλέπουμε λοιπόν, ήδη από την Π.Δ. έχουμε συνδυασμό προσευχής, μετάνοιας και χρήσης της Ιατρικής προκειμένου να θεραπευθεί ο ασθενής. Στην ίδια λογική κινείται και η Ορθοδοξία. Μάλιστα, θεωρείται υπερηφάνεια και υψηλοφροσύνη να απαιτεί κανείς να τον σώσει ο Θεός χωρίς να πάει καθόλου σε γιατρό.

FRIXOS said...

Στο άρθρο "Αρρώστεια Χριστόδουλου και θρησκοληψία" γράφει: "Καμιά προσκόμιση στον ασθενή οποιασδήποτε θαυματουργής εικόνας, ή κανένα τάμα προς κάποιο άγιο, ούτε κανένα ευχέλαιο, ή κάποιος εξορκισμός από αυτά που προτρέπει ή αποδέχεται η εκκλησία κατά τα δόγματα της, να κάνει ο πιστός προκειμένου να γίνει καλά, δεν είδαμε στην περίπτωση της ασθένειας του κ. Χριστόδουλου.

Κανείς, ούτε ο ίδιος, ούτε κάποιος άλλος εκκλησιαστικός παράγοντας, ιδίως όσοι ιεράρχες προΐστανται σε εκκλησίες που φιλοξενούν θαυματουργά αντικείμενα, εικόνες κλπ, δεν σκέφτηκε κάτι από τα παραπάνω, γιατί δεν τα πιστεύουν πραγματικά, και αποδέχτηκαν την αποκλειστική για τις αρρώστιες αρμοδιότητα της ιατρικής επιστήμης."




Η δική μου απορία στην οποία ελπίζω να καταδεκτεί να απαντήσει ο συγγραφέας είναι η εξής: Πήγε ο συγγραφέας στο νοσοκομείο, στο δωμάτιο του ασθενούς και έψαξε μέσα στην τσάντα του και δεν βρήκε καμμιά εικόνα; Έχει την δυνατότητα ο συγγραφέας να βρίσκεται συνέχεια σ' όλους τους ναούς που υπάρχουν στην Ελλάδα, Κύπρο και άλλες ορθόδοξες χώρες, ώστε να αντιληφθεί την διεξαγωγή ευχελαίου ή άλλης ακολουθίας αφιερωμένης στον κ.κ. Χριστόδουλο; Ή μήπως περίμενε να τον ειδοποιήσουν για να το ξέρει; Η προσευχή είναι εξ ορισμού μυστική. Η προσευχή δεν διατυμπανίζεται. Δεν καλούμε δημοσιογράφους και κανάλια για να προβληθούμε ότι προσευχόμαστε. Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι σε όλες ανεξαιρέτος τις ορθόδοξες εκκλησίες εκκλησίες του κόσμου, και ακόμα δεν το αποκελείω και σε πολλές Ρωμαιοκαθολικές, κάθε Κυριακή και όχι μόνον, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας ή άλλων ακολουθιών ο ιερέας συμπεριλαμβάννει το όνομα του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου στο ειδικό σημείο της ακολουθίας που είναι προσευχή για τους ασθενείς. Αν ο συγγραφέας πήγαινε συχνά εκκλησία θα ήξερε ποιο είναι αυτό το σημείο και θα άκουγε το όνομα του Αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου. Επίσης το να γίνει ένα ευχέλαιο, μια παράκληση ή ότι δήποτε άλλο ειδικά αφιερωμένο στον ένα ή τον άλλο ασθενή ή εβρισκόμενο σε οποιαδήποτε δύσκολη θέση, είναι πολύ συνιθισμένο, και ο συγγραφέας αν εκκλησιαζόταν τακτικά θα το ήξερε, και θα ήξερε επίσης ότι αυτά δεν είναι σωστό να δημοσιεύονται και να γίνονται ευρύτερα γνωστά, αν και δεν είναι και απαγορευμένο. Μπορεί καμιά φορά να ανακοινωθεί και να προβληθεί απο τα ΜΜΕ, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό. Πιο σωστό σύμφωνα με τους Ορθόδοξους Χριστιανικούς θεσμούς είναι να ανακοινωθεί τοπικά ώστε κάθε πιστός να συμμετέχει σε τοπικό επίπεδο, δηλαδή στις εκδηλώσεις της ενορίας του. Καμμιά φορά γίνεται ευρύτερη προβολή αλλά μόνο κατ' οικονομίαν και όταν συντρέχει σοβαρός λόγος. Είμαι σίγουρος ότι σε πάρα πολλές ενορίες και μοναστήρια (πιθανότατα σε όλα) γίνονται παρακλήσεις και ευχέλαια για τον κ.κ. Χριστόδουλο, χωρίς να ανακοινόνονται ευρύτερα. Και πιθανότατα εκεί που υπάρχουν θαυματουργές εικόνες, όπως πολύ σωστά αναφέρει και ο συγγραφέας ότι θα έπρεπε. Είμαι σίγουρος ότι γίνονται. Δεν χρειάζεται όμως προβολή. Πολύ σωστά ο συγγραφέας αναφέρει ότι ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ να γίνονται. Πολύ καλά σκέφτηκε να αποφύγει να γράψει ότι δεν γίνονται. Διότι γίνονται χωρίς να τα δούμε. Και αυτό είναι θετικό. Αν γινόταν προβολή, πρώτος εγώ θα έλεγα ότι το κάνουν για την προβολή και όχι διότι το πιστεύουν. Ενώ αντιθέτως ο συγγραφέας, επειδή δεν τα είδε, γράφει ότι "δεν τα πιστεύουν πραγματικά".

Φρίξος Χρίστης